Sunday, January 12, 2014

Alkisah sebiji Kek......

Salam..

Suami saya memang suka makan kek terutamanya yang berkaitan dengan coklat..lagi byk coklat yang meleleh lagi suka la dia ngappp!!.. Anak dara saya pun sama..saya pun suka juga..Ermm..sebab tu la saya amik inisiatif gie kelas belajar kek..wahhh..hebat kan..boleh la sedikit ilmu..then applykan untuk buat bisness sampingan. Alhamdulillah setakat ni ada la orang yang buat tempahan..Boleh la cover balik yuran belajar...


Hadiah kepada keluarga pihak lelaki
~Majlis Pertunangan~


Inilah rupa bila kita belah kek yang 1 layer.. * bukan kek yg dlm kotak di atas* 


Tester saya.."Errrmmmm sedapnya kek appi besday to you Annah"


Yang ni saya potong kecik-kecik untuk letak dalam beg goodies




Cupcake ~ tempahan dari kak long dan juga untuk dijual di RnR LPT~

Nak buat kek ni memang kena sabar..tak kirala kek apa sekali pun..Ketepatan berat bahan itu paling penting. Kalau tidak ia akan 'bantat'. Jangan terlebih pukul. Yang paling penting buatla dengan penuh kasih sayang. Ewahhhh!!..walaupun saya pun tidak tahu macam mana kita nak masukkan elemen kasih sayang dalam masakan. Bak kata suami, " Sayang kena masak dengan penuh kasih sayang. Kalau tidak kek tidak menjadi"..Ermmm..saya pun tidak tahu macam mana nak letak elemen itu tetapi bila kita masak dengan ikhlas dan tenang Insya Allah akan menjadi. Tidak kira la apa yang korang masak. Sebab itu la masakan ibu kita sedap walaupun masak ikan goreng je pun..disebabkan mak-mak kita masak dengan penuh kasih sayang, niat nak bagi anak-anak dan suami dia makan, maka makanan itu jadi la sedap. Bila saya masak, saya selalu doa agar makanan yang kita masak ini tidak memudaratkan kepada si pemakan. Seandainya makanan ini akan jadi punca kepada si pemakan, maka hilangkan ia. Ini kerana semuanya datang dari Allah, maka kita mohon la perlindungan dariNya. Amin..



Ini kek peacan butterscotch..kek dalam tu, kek span pakai tepung optima tapi tak menajdi. 'bantat'. Tak tahu la apa silapnya..hohoho



Errmmm....resepi untuk kek2 ini post akan datang la..husband dah balik dari sekolah..nak ajak makan lunch kat kedai.nasi bariani katanya.so hari ini offday untuk masak..yahuuuu!!!


0 comments:

Blogger Template by Clairvo